Wstęp do materiałów do prowadzenia w uczniostwie jeden na jeden lub w małej grupie
(>>Pobierz>> w formacie .pdf <<)
1. Dla kogo przygotowane są materiały uczniowskie?
a. Dla osób, które chcą innym pomagać stawać się uczniami Chrystusa i potrzebują odpowiednich narzędzi.
b. Dla osób, które same są w procesie uczniowskim z kimś, ale równolegle chcą prowadzić kogoś innego.
c. Dla osób, które chcą nie tylko czynić uczniami, ale także przyłożyć rękę do rozwoju ruchu pomnażających się uczniów Chrystusa. Materiały uczniowskie stanowią kompletny model czasowego procesu uczniowskiego.
2. Jak korzystać z materiałów uczniowskich?
a. Schemat spotkania– pobierz tutaj:
>> KLIKNIJ aby POBRAĆ <<
b. Czym są i jak korzystać z list: „Wyposażanie” i „Misyjność”?
• Lista – „Wyposażanie” jest materiałem pomocniczym do wyposażania ucznia Jezusa w podstawowe umiejętności, jak prezentację Dobrej Nowiny, historię nawrócenia itd. Druga część tej listy zawiera tematy, w które warto wyposażać, aby zachować jakoś procesów pomnażania.
Korzystanie odbywa się tak, że podczas spotkania uczniowskiego (zazwyczaj w części pierwszej – branie odpowiedzialności lub części trzeciej – podsumowanie/zastosowanie/plany) przeprowadzane jest dane wyposażanie. Indywidualnie oceniając można powtarzać to samo na kolejnych spotkaniach lub przejść do kolejnego punktu listy.
Lista jest tylko materiałem pomocniczym, żeby nie trzeba było na każde spotkanie samodzielnie czegoś przygotowywać. Możliwe jest korzystanie z tej listy punkt po punkcie. Jeżeli jednak prowadzący ma doświadczenie to wskazane jest, aby dobierał materiał z listy w rytmie wyraźnego prowadzenia Ducha Świętego.
• Lista – „Misyjność” jest materiałem pomocniczym, aby określać uczniowi praktyczne zadania na dany okres czasu, związane z wykorzystywaniem wcześniej zdobytych umiejętności np. w tym tygodniu pomódl się o 5 osób, nawiąż kontakt z jedną z nich albo w tym tygodniu podziel się z kimś Dobrą Nowiną itp.
Najlepiej określać zadania tak, aby były dostosowane indywidualnie do ucznia i w jego rytmie. Lista natomiast dostarcza pomysłów. Można też z niej korzystać punkt po punkcie.
Celem jest wyrobienie misyjnego nawyku w uczniu Chrystusa.
Ważne, żeby rozmawiać o wykonanym zadaniu na kolejnym spotkaniu.
c. Jaki charakter mają materiały uczniowskie i dlaczego?
Z założenia są proste, praktyczne i powtarzalne – ppp. Proste, bo wyrażają podstawowe prawdy w sposób nieskomplikowany. Nie są dogłębną analizą teologiczną danego tematu. Budują natomiast fundament wiary ucznia Chrystusa i są nastawione na praktyczne, mierzalne zastosowanie w życiu. Jeżeli poruszany jest temat np. grzechu to nie chodzi w nim o przeanalizowanie wszelkich jego aspektów, ale zbudowanie w młodym wierzącym podstawowego fundamentu czym jest grzech, jakie są jego skutki, co praktycznie zrobić jak zgrzeszę, co zamierzam zrobić, jeżeli jest obecny niewyznany grzech, jak tą prawdę stosowałem w przerwie między spotkaniami itp.
Ze względu na swoją prostotę są łatwo powtarzalne, czyli nawet młody wierzący jest w stanie użyć tych materiałów do prowadzenia kolejnej osoby w procesie uczniowskich.
3. O czym pamiętać?
a. Nadrzędnym jest prowadzenie Ducha Św.
b. Materiały nie są sztywnym programem, tylko bardziej narzędziem. Ale dla młodych wierzących, mniej doświadczonych materiały dają możliwość przerabiania tematów również punkt po punkcie – co w fazie nauki wrażliwości na prowadzenie Ducha Świętego daje komfort i poczucie bezpieczeństwa.
c. Każdy uczestnik jest na innym etapie rozwoju i ważne, aby to uwzględniać.